Drömjobb

Precis som det låter så handlar drömjobb om jobb. I drömjobb kan man skapa ett eget företag baserat på någon färdihet. ( måste vara i minst nivå 1 inom en färdighet) I drömjobb följer man med simmarna till jobbet och kan påverka hur det går på jobbet. De jobb som följer med är: 1. Arkitekt 2. Brandman 3. Spökjägare 4. Detektiv 5. Stylist. De 6 nya egenskaperna som följer med är: dramatisk, excentrisk, född till säljare,lyhörd,skicklig skulptör och miljömedveten. Mer om de längre ner på den här sidan. De nya varelserna är simbotar. De kan vanliga simmar med hög uppfinnar-färdighet bygga. Simbotarnas behov ser bara lite annorlunda ut annars är de lika som simmar. Och utseendet är annorlunda. De nya färdigheterna är skulptering, uppfinnande och tatuerande. Det följer också med en stad, Twinbrook.

 

Dramatisk

En dramatisk sim är precis som det låter dramatisk. Vilket menas att de överdriver sina känslor. Här kommer ett ex. En sim är glad och då får den glädje tårar.

Excentrisk

Excentriska simmar är bra uppfinnare. De kan uppfinna vansinniga prylar och manicker lättare eftersom de har en fördel i färdigheten uppfinnande.

Född till säljare

Simmar som är födda till säljare säljer sina varor för mer pengar och de får ofta ett bra rykte om deras varor.

 

Lyhörd

Lyhörda simmar blir de bästa detektiverna. Fårmågan att spana och undersöka spår gör de till de bästa detektiverna de är. 

Miljömedveten

Miljömedvetna simmar är så kallade miljömedevetna, vilket menas att de föredrar en energi-sparande, återvinnande och bärkraftig livsstil.

Skicklig skulptör

De bästa skulptörerna har oftast egenskapen skicklig skulptör. De känner till alla knep som är nödvändiga att veta om skulptering.